16 January 2021

Akaun Emas GAP Public Gold

Siapa pernah dengar atau terbaca mengenai Public Gold? Ramai sangat orang yang tertanya-tanya dan keliru antara Public Gold dan Public Bank. Dua nama besar ini bukan dibawah syarikat yang sama. Malah Public Gold bukan juga bank tapi Public Gold adalah syarikat sendirian berhad yang menjual emas, perak, dinar, dirham dan juga barang kemas perhiasan.

Pertamanya saya adalah Authorised Dealer Public Gold. Nak membeli dan menjual sebarang emas, perak, dinar, dirham dan barang kemas boleh tanyakan pada saya. Saya aktif sebagai dealer Public Gold sejak tahun 2015 lagi hinggalah sekarang ini, sudah 6tahun saya terjebak dengan Public Gold dan masih aktif hingga kini.

Saya nak berkongsi berkenaan akaun emas GAP yang ramai sangat orang nak tahu tapi tak tahu nak tanya pada siapa, betul ke akaun tu wujud, betul ke ada emas fizikalnya, boleh percaya ke Public Gold ni? Hahaha banyak gais banyak soalan diminda kan? Jadi biar saya explain serba sedikit untuk korang lebih mudah faham.

Akaun GAP ada emas fizikal? Ya, ada. Jika korang buat perbandingan beberapa akaun emas yang wujud di Malaysia, salah satu akaun emas yang ada emas fizikal adalah akaun GAP Public Gold ini. Saya bagi contoh bank yang ada akaun emas adalah Maybank dan Public Bank tapi bank-bank ini tiada emas fizikalnya.

Hah inilah contoh emas fizikalnya yang korang akan dapat selepas korang kumpul @ buat pembelian di Public Gold


Yang penting kan gais, Public Gold ini memang ada syariah compliance, so tak perlu lagi kita nak kusut alamak adakah jual beli ini sah patuh syariah etc. Pihak bertanggungjawab dah sahkan, buat apalah kita ni nak lawan orang-orang yang dah memang ahlinya. Betul tak?

Akaun GAP ini juga korang boleh buka untuk anak-anak. Macam anak-anak saya, duit yang orang sedekah, orang bagi duit raya, saya kumpul semuanya dan apabila dah cukup, saya convertkan duit mereka tadi dalam bentuk emas. Ia adalah simpanan jangka masa panjang untuk mereka sebenarnya. Untuk pendidikan mereka suatu hari nanti ketika usia mereka cecah 18tahun.

Akaun GAP ini juga boleh diwariskan. Contoh macam akaun GAP saya dan suami, jika terjadi apa-apa pada kami, nama pewaris telah kami letakkan siap-siap.

Sekiranya korang berminat nak membuka akaun emas GAP Public Gold ini, boleh terus hubungi saya untuk saya guide caranya. Klik sini.



Public Gold Authorised Dealer
Nur Suaidah binti Bachok
PG00056384


No comments:

Post a Comment